Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez KonradMK » 18 Mar 2014, 14:20

Wiedzony doświadczeniem z autami zawsze w głowie mam że jak coś się psuje to przy naprawie poprawia się fabrykę. W związku z tym, że cos mi z GB grzechocze, będę otwierał w celu naprawy i nauki (jeszcze tego nie robiłem a lubię grzebać) i stąd moje pytanie. Replika ma ok 400 FPS, czy w związku z tym warto zwiększyć moc montując M130 (podobno seryjne KWA KM4 wytrzyma) czy obecna moc jest wystarczająca biorąc pod uwagę ograniczenia na strzelankach? Skoro i tak rozbieram GB to faktycznie warto coś zmieniać? M4 to jedyna replika jaką posiadam więc nie mam doświadczenia w tym jaki zestaw przyda mi się najbardziej na początku.
Awatar użytkownika
KonradMK
 
Posty: 60
Rejestracja: 17 Mar 2014, 16:51
Miejscowość: Warszawa

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez Clark » 18 Mar 2014, 15:37

Ja stockowo miałem w swoim KWA 390 fps pózniej wstawiłem prec lufę i było 410 i taka moc generalnie wystarcza i jest bezpieczna. Po pewnym czasie wstawiłem M110 Guardera i wyszło 450fps i to jest wystarcza w zupełnosci jezeli chodzi o szturm. Jeżeli wstawisz M130 będziesz miał ok 510 fpsów i będzie z tego dobra replika parasnajperska (no i nie będziesz już mógł strzelać serią). Jeżeli dopiero zaczynasz to radził bym Ci poiegać z repliką która ma nie więcej niz 400-410 fpsów. Dzięki temu wyczujesz karabin i nabierzesz doswiadzczenia dzięki czemu po pewnym czasie zorientujesz się ile fpsów potrzebujesz. A po ostatnich doświadzczeniach z woli widzę żę jezeli ktoś zaczyna nie powinien tego robić ze zbyt mocną repliką :)
Awatar użytkownika
Clark
 
Posty: 458
Rejestracja: 14 Lip 2012, 09:24
Miejscowość: Warszawa
Drużyna: RB SWED

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez KonradMK » 18 Mar 2014, 21:12

Dzięki, sensownie to brzmi.

Teraz technicznie. Otworzyłem gb i okazało sie że sprężynka antireversala pękła. Części walały sie po całym gb wiec na szybko usunąłem, złożyłem i sprawdziłem jak chodzi. Jest ciszej, więc przyczyna odnaleziona. Sprwdzilem zębatki i łożyska oraz tłok i wszystko wyglada jak nowe jednak mam kilka pytań:

1. Czy każda zębatka powinna chodzić na podkładce? Ta najniższa chodziła bez, dorobiłem po swojemu podobną do pozostałych i teraz kręci sie o wiele luźniej.

2. Czy każda śrubka gb powinna mieć plastikową podkładkę? Miały ją tylko dwie (te najbliżej kolby) wiec moze ktos otwierał wcześniej i zle poskładał?

3. Gdzie kupić sprężynkę do ARL?

4. Czy powinienem przesmarować cały gb? Może umyć zębatki i wszystko od nowa nasmarować? Ktoś mi poleci konkretne środki ktore moge kupić w Castoramie/Bricomanie?

5. Czy warto umyć silnik?

Trochę sporo ale jestem zielony w temacie a dłubać lubię.
Awatar użytkownika
KonradMK
 
Posty: 60
Rejestracja: 17 Mar 2014, 16:51
Miejscowość: Warszawa

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez Nath » 18 Mar 2014, 22:57

1. A to już panie zależy od kół zębatych, ale generalnie podkładki być powinny, ich ilość jest uzależniona od tego jak duży luz jest na ośce.
2. Nie, ja tam nie mam żadnych plastikowych podkladek.
3. Pogadaj z chłopakami w sklepie czy takiej nie mają, względnie szukaj całej dźwigni AR np. w komisie WMASG.
4. Warto usunąć stare smary i nałożyć nowe. Uważaj tylko żeby nie przesadzić z ich ilością! Jak smar z gb przez dyszę dostanie się do HU to będziesz miał bal że siemasz. Jeśli masz wypodkładowany gearbox to zdejmując podkładki (gdy będziesz mył koła zębate) pooznaczaj sobie jakoś które podkładki były na którym kole zębatym. To ma znaczenie.
5. Mam nadzieję, że nie planujesz umyć całego silnika?! W silniku jeśli już to działasz na zębatce silnikowej, ale nie polecam tego robić samodzielnie w domu.
Used to love some beauty queen
Now I love my MK18.

Ash nazg durbatulûk.
Awatar użytkownika
Nath
 
Posty: 1076
Rejestracja: 09 Lis 2010, 14:35
Miejscowość: Warszawa
Drużyna: Emeryci i renciści

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez KonradMK » 18 Mar 2014, 23:33

Co do silnika to jemu sie nic nie stanie nawet jak go zamoczyć. Pytanie czy ktoś to robił.
Awatar użytkownika
KonradMK
 
Posty: 60
Rejestracja: 17 Mar 2014, 16:51
Miejscowość: Warszawa

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez Nath » 19 Mar 2014, 07:11

Nikt tego nie robi, bo po co?!
Used to love some beauty queen
Now I love my MK18.

Ash nazg durbatulûk.
Awatar użytkownika
Nath
 
Posty: 1076
Rejestracja: 09 Lis 2010, 14:35
Miejscowość: Warszawa
Drużyna: Emeryci i renciści

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez KonradMK » 19 Mar 2014, 09:40

opiłki zębatek zbierające się na magnesie osłabiają jego działanie jak sądzę
Awatar użytkownika
KonradMK
 
Posty: 60
Rejestracja: 17 Mar 2014, 16:51
Miejscowość: Warszawa

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez Socco » 19 Mar 2014, 09:54

Cześć,

Moje zdanie jest takie, że jeśli zaczynasz się strzelać to w zupełnosci wystarczy ci replika do 400 fps'ów.
Pozwoli ci to nabrać dobrych nawków w polu. Najgorsze jest to kiedy nowicjusze kupują karabino-wiatrówki a później nie mają zielonego pojęcia jak się poruszać bo cały czas walą skitrani z dystansu.

Mniejsza moc skraca dystans i zmusza do ruszenia tyłka :)

Swojego czasu strzelaliśmy na karabinkach 330 i nie było problemu, także nie przejmuj się narazie mocą.
ImageImageImageImageImage
Awatar użytkownika
Socco
Usuniety z druzyny
 
Posty: 1334
Rejestracja: 06 Lis 2010, 12:20
Miejscowość: Warszawa

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez Kruchy » 19 Mar 2014, 10:04

Ta i tu się zgadzam z przedmówcą
Awatar użytkownika
Kruchy
Członek RB
 
Posty: 626
Rejestracja: 11 Lis 2010, 20:35
Drużyna: REDBERET, Team Delta

Re: Dzwon podstawą tuningu - pytanie

Postprzez KonradMK » 19 Mar 2014, 10:21

W porządku.

Ktoś kto wcześniej otwierał gb coś w nim majstrował, podkładki są pod śrubami, które w cieńszych miejscach gb wystawałyby bez nich poza obrys, były nie przy tych śrubach co trzeba. Co do podkładek zębatek, KWA twierdzi że nie używa i nie zaleca (wszędzie można poczytać o shimless bearings w necie) skąd wiec w moim gb podkładki pod dwoma zębatkami? Pewnie ktoś naprawiał fabrykę. Nic nie będę psuł, przesmaruję całość i kupię tę sprężynkę (redberet.pl ma taki zestaw za ok 10pln).

Możecie mi polecić jakiś dobry opis jak i czym smarować gb? Najlepiej ze zdjęciami :)
Awatar użytkownika
KonradMK
 
Posty: 60
Rejestracja: 17 Mar 2014, 16:51
Miejscowość: Warszawa

Następna

Wróć do forum ogólne

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości